Opgaven:

Ribena kunne fejre 65-års fødselsdag på det danske marked i 2013. Det skulle fejres og bruges til en anderledes og aktiverende kampagne.

Danskernes foretrukne fødselsdagssaft

Ribena saftevand har en særlig plads i danskernes hjerter. Selvom mærket er engelsk, bliver det opfattet som en meget dansk saft. Udfordringen var derfor at styrke denne unikke position på det danske marked med en kampagne og aktivitet, der støttede op om mærkets værdier, og som aktiverede kunderne.

Løsning

Løsningen var at skabe en fødselsdagsbog til alle danskere. Dels for at gøre opmærksom på Ribenas rolle i Danmark. Men også for at give inspiration til danskernes børnefødselsdag, hvor Ribena fortsat gerne vil spille en stor rolle. Bogen blev udgivet digitalt og blev brugt til PR og støttet op af en online- og printkampagne.

Kunden:
GSK – Ribena

Resultat

Resultaterne har været overvældende med mere end 1000 læsere og deltagere i fødselsdagskonkurrencen. Bogen indeholder gode tips og tricks til enhver børnefødselsdag og alt fra invitationer til mad og gode lege.