AQUAFRESH TRIPLE FOOTBALL

Opgaven:

GlaxoSmithKline ville skabe en in-store-kampagne for Aquafresh i detailhandlen i både Danmark og Sverige. Med udgangspunkt i vores målgruppeindsigt og de tre striber som produktets vigtigste usp udviklede vi Triple Football Tour’en, der ramte målgruppens interesse spot on.

Event med international succes

Askvig+Stitz valgte at udvikle en event op til selve kampagnen, der skulle få målgruppen tunet ind på Aquafresh og tandpastaen med de tre striber som særligt kendetegn. Askvig+Stitz har med udviklingen af Triple Football Tour’en for Aquafresh skabt en kampagne-event, der efterfølgende er blevet eksekveret i hele Europa.

Løsning

Løsningen blev en in-store-kampagne, der med Triple Football Tour’en som event aktiverede mere end 1000 børn (og deres familier) i seks større byer i hhv. Sverige og Danmark. Strategien var at afholde eventen på steder, hvor der aldrig var mere end 500 meter til den nærmeste detailhandel. Og følge eventen op med QR-koder og sms-konkurrencer, der ville fastholde målgruppens involvering i kampagnen.

Kunden:
GSK – Aguafresh

Resultat

Resultatet blev en kampagne for Aquafresh, der fik lokalmediedækning i hele landet, ubetalt sendetid på landsdækkende tv hos både DR og TV2 – og ikke mindst skabte et markant stigende salg af den stribede tandpasta i både Danmark og Sverige.